diumenge, 12 de maig del 2013

Countdown 5.3: Llarga es fa l’espera...

Bon dia,

Després del viatge d’ahir, veure post anterior a aquest, i amb els nervis de la cursa, m’he despertat molt d’hora, eren poc més de les cinc del matí, m’he quedat una estona al llit fins que he decidit de vestir-me i anar a fer un tomb.

Així doncs, banyador, samarreta, vambes descordades i a investigar. He sortit de l’habitació i he anat a buscar un corriol que havia vist venint cap a l’hotel, a uns 200 o 300 metres més o menys. El corriol en qüestió és l’LP 18, va de Santa Cruz de La Palma fins al refugi del Pilar. He començat a pujar a bon ritme, la intenció era anar a passejar, però un és un senglanot i no sap parar quiet.

Al cap de dos quilòmetres, just a l’alçada d’una església, m’he trobat un cartell que indicava el destí final d’aquell corriol, la zona recreativa del Pilar, km 28 de la cursa de demà, i la distancia que quedava per arribar-hi, uns 6 quilòmetres. Com que disposava de temps, he continuat amunt, però al cap de cent metres he estat a res de fer mitja volta, el camí cap al cim passava per una zona d’asfalt, ja sabeu que li tinc al·lèrgia, però com que estava passejant, m’ho he agafat com un mal necessari.

Després de l’estoneta d’asfalt, ja ha tornat el que m’agrada, corriols frondosos de vegetació, penseu que aquesta zona es veu afectada pels alisis, un fenomen meteorològic típic del tròpic, son vents que al contactar amb terra generen unes masses com de boira pixanera, típica imatge del mar de núvols, amb força desnivell, pedres, arrels i, fins i tot, algun tram sorrenc. He continuat amunt i amunt i amunt, fins arribar al famós Pilar.
Zona recreativa del refugi del Pilar
Pel camí unes vistes sensacionals de la zona est de l’illa. La baixada, una mica més de gas que pujant, però vigilant moltíssim de no prendre mal, no només perquè demà tinc la cursa, si no perquè tal i com he sortit, no m’he ni cordat les vambes i ballen pertot arreu, no vaig gaire ben equipat.

En arribar, un banyet, dutxa i a esmorzar. Amb l’Edgar, la Marta i l’Arnau ens n’anirem de volcans. Primer visitem el San Antonio, al municipi de Fuencaliente, un cràter volcànic totalment definit , veiem un vídeo i anem a fer tomb fins a la punta per un camí senyalitzat. Des del mirador veiem el volcà de Teneguía, format en la darrera erupció que hi va haver a l’illa el 1971. Com que hem vist que hi ha una pista que queda al peu, preguntem si podem anar-hi i així ho fem, aquesta vegada torno a anar mal equipat amb les xancletes.
Volcà de San Antonio
Volcà de Teneguía
Després d’aquí a dinar a Puerto Naos, pertanyent a Los Llanos d’Aridane, mengem molt bé, tot i que el restaurant que anem només hi ha una persona treballant i la velocitat no és la més adient. Volíem anar a la platja, però com que el passeig està en obres no hi ha opcions de fer la cerveseta amb vistes a la platja, així que decidim acostar-nos fins a Tazacorte, la Marta es banya, l’Arnau fa de les seves i l’Edgar i jo a la terrassa fent la copa.
Petits plaers.
Al voltant de les sis sortim cap al centre de Los Llanos per anar a buscar el dorsal. Tinc el 1076, recollim la bossa i cap a casa. Sopem una mica tots plegats i cap a acabar de preparar la bossa i dormir. Demà pinta que serà un dia dur.

Salut!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada