dilluns, 2 de setembre del 2013

Fent l'Olla per preparar la Cavalls

Vaig tancar el darrer post amb la sortida del dijous, així que ara toca el divendres. En aquest cas el dia comença molt i molt d'hora, a les 9 del matí surt la cursa CCC de l'UTMB d'enguany, amb participació gironina i això fa que hi estigui força pendent. Només desconnecto una horeta per anar a pedalar, sortida de rodatge en pla per el carrilet d'Olot, uns 22km amb poc més de 100D+. I a tornar a pensar en l'UTMB.

A quarts de cinc de la tarda començava la prova reina, amb la mirada posada en la Núria Picas i l'Emma Roca, en l'apartat femení. Però tornant a la CCC, al voltant de dos quarts de nou del vespre, després de més d'11 hores de cursa, en Toti Bes aconseguia la victòria. Des d'aquí felicitar-lo.

El dissabte em llevo aviat, per no perdre el costum, per anar a fer una sortida llarga. Començo amb una pujada als Àngels pel camí clàssic i un cop a dalt, segueixo un trac que m'ha de dur fins a Montigalar. Com que el trac que he agafat incorpora molts de punts, tinc seriosos problemes per carregar-lo al rellotge, això fa que m'acabi despistant i tiri per on no toca, però al final trobo el camí. En un punt del recorregut cal saltar una tanca, just en un punt on està aixafada, com que hi ha un pastor elèctric, vaig amb compte, però tinc la mala sort que la malla es mou pel meu pes i al intentar mantenir l'equilibri acabo tocant el cable electrificat. Descàrrega al canto i caiguda tonta contra el terra que em provoca un fort dolor al maluc, la patacada ha estat de campionat. Intento continuar un tall, però els problemes per seguir el recorregut continuen, el mal es fa notar i queda un bon tall de tornada. Per tornar vaig a buscar el corriol que hi ha a la pista que va a Sant Mateu de Montnegre, per allò de no tornar per el mateix lloc, que em portarà fins a l'alçada de can Pol. Un cop aquí baixo pel camí de les Dones i a casa a descansar. 30km 1.200D+. El maluc es queixa i molt.

Tornant a l'UTMB, al voltant de les 5 de la tarda la Picas completava l'UTMB en segona posició i poc més d'un quartet d'hora després arribava, en tercera posició l'Emma Roca, felicitacions a les dues.

Ara tornem als entrenaments, el diumenge toca llevar-se a les 5 del matí i enfilar cap a Ribes de Freser, amb en Josep i en Miquel volem fer l'Olla de Núria. Em llevo amb força molèsties al maluc, espero poder aguantar la jornada que ens espera. Ens trobem puntualment a la plaça Catalunya i carretera i manta, amb un quart d'hora de marge per agafar el cremallera de l'excursionista arribem a l'estació de Ribes - Vila, comprem un anada i tornada i a esperar la sortida. Un cop a Núria, ens acabem de guarnir, carreguem aigua a la font i amunt.

Només de començar toca enfilar amunt cap al Puigmal, son uns quatre quilòmetres i mig amb més de 900D+, quasi un quilòmetre vertical. Anem amunt xino-xano, aprofitant els trams més "plans" per agafar aire i serrem les dents a les pujades més pronunciades. A mig camí fem una aturada tècnica per agafar forces, beure una mica d'aigua i reagrupar-nos, cadascú va al seu ritme i quan la distància és massa gran ens esperem els uns als altres.

Després de l'aturada ens trobem amb el tall amb més pendent, i alhora inestable del recorregut, una zona de sorra fina amb un 25-30% de desnivell, la passem sense massa complicacions i acabem coronant (2.913m) en poc més d'una hora i mitja. Com sol ser habitual, el vent al cim és molt fort i la temperatura baixa, així que després de la foto de rigor, ens abriguem una mica i a carenar.
Al cim amb en Josep i en Miquel.
Aquests son tots els cims i pics que anem fent pel camí: Pic Petit de Segre (2812m), Pic de Segre (2848m), Pic de Finestrelles (2829m), Puig de Nuria (2794m), Puig del Coll d'Eina (2775m), Pic de Noufonts (2867m), Pic de Noucreus (2799m), Cim Alt de les Arques (2791m), Cim Baix de les Arques (2782m), Cim de Rocs Blancs (2765m), Puig de Font Negre (2722m), Pic de la Pala (2475m) i Pic de l'Aliga (2471m).

Per fer-vos una idea, la carenada fins al Noucreus és un continuu puja i baixa amb descensos i ascensos ràpids amb guanys i pèrdues de desnivell considerables, amb un parell de plans totalment corribles, un cop a Noucreus les ascensions son més suaus, tret de la darrera pujadeta fins a Font Negre.

De Font Negre en endavant ens trobem amb una baixada eterna de més d'uns cinc quilòmetres fins al santuari, amb desnivells i condicions del terreny molt variables, això si totalment corrible.

Tota la part Nord de la carena, des del Puigmal fins a Noucreus, el fem sota un fort i gèlid vent, molt important haver portat roba d'abric, encara que en el meu cas, faig el 90 per cent amb samarreta de tires, més útil acostumar-me al fred de cares a la nit que m'espera a Cavalls. Un cop passem Noucreus, el vent és quasi inexistent i l'escalfor del sol s'imposa.

Al final després de poc més de sis hores de marxa ens plantem de nou a Núria, 21km 1.750D+.

Al següent enllaç, a wikiloc, hi trobareu la ruta.

Una molt bona sortida que m'ha permès anotar dos cims més a la llista dels 100 cims, el Puigmal i el Noufonts, i ja en van 7.

Només resta comentar-vos que aquest dilluns a les 8 del vespre esteu convidats i convidades a acostar-vos a la plaça del Vi de Girona per homenatjar a en Toti Bes pel seu triomf de divendres a la CCC (Courmayeur - Champex - Chamonix), espero veureu-s'hi.
Toti Bes arribant a Chamonix.
Foto: facebook.
Salut, gas i muntanya amunt!!!