dimecres, 25 de setembre del 2013

Ultra Cavalls del Vent 2013: acabar si o si #UCV13.

Hola de nou,

La baixada a Gresolet és molt picada, va per la banda d’obaga i a aquestes hores comença a estar una mica més humida del compte, així que no ens queda més remei que aprofitar-nos dels pals per evitar les patinades, en acabar creuar la riera i petita pujadeta fins al refugi. Noto que he recuperat les bones sensacions, les cames estan en perfectes condicions i les forces recuperades.

Sortim de Gresolet i ens espera una bona pujada, la fem a ritme viu, sense passar-nos però tampoc ens relaxem, anem escurçant la distància a Bagà. Un cop a dalt toca baixar, fins arribar a Sant Martí, mantenim el ritme viu, però sense forçar i ens hi plantem després de 17 hores i mitja de cursa. Aturada ràpida per no perdre l’escalfor a les cames i a buscar els Empedrats per pujar a Sant Jordi.

Per començar un quilòmetre de pla mentider i d’aquí en endavant amunt durant uns quatre quilòmetres més per superar més de 600 metres positius, el que s’anomena els Empedrats. De fet el tall dels Empedrats pròpiament dit és molt curt, es tracta d’un canó estret, no més de 4 metres d’amplada, amb parets verticals infinites, per on transcorre un rierol, bé, això aquest any perquè el passat era un riu amb totes les de la llei. És preciós, espectacular, impagable, llàstima que l’estem fent de nit per apreciar-ne tota la seva bellesa, podríem anar molt més ràpid, però preferim anar-nos aturant per poder gaudir del paisatge, després de més de 18 hores ens ho mereixem.

Deixem els Empedrats i continuem puja que pujaràs, el desnivell va creixent mica em mica, finalment comencem a veure els llums dels que ja enfilen la baixada, això ens motiva, doncs indica que estem arribant al capdamunt. Hi hem estat menys de dues hores, darrera avituallament, queden 12 quilòmetres fins a Bagà, només una pujadeta i ja hi som, menjo força i carrego d’aigua.

Com que no hem forçat en excés, ara ens permetem el luxe d’apretar al primer tram de baixada, comencem a avançar corredors un darrera l’altre. En arribar a la darrera pujada serrem dents i amunt, que això ja ho tenim. A la baixada antenim el ritme fort fins arribar a l’asfalt, només ens queden uns cinc quilòmetres, on baixem el ritme, canviem el trot pel caminar ràpid, no cal destrossar les cames. Ja veiem els llums que ens indiquen el darrer corriol, un puja i baixa, sense massa desnivell on tornem a trotar i continuem avançant gent, ja veiem el càmping de Bagà i amb ell l’asfalt, reduïm el ritme altre vegada. Queda menys d’un quilòmetre i ja només resta gaudir dels darrers metres.

Una petita pujada i arribem a les escales, ja hi som, ens ho agafem amb calma, recta d’arribada, el pare em dona l’estelada, ens abracem amb en Carles i aturem el crono, 21:25:55, content per hever acabar.
Arribada a Bagà.
Foto: Sílvia

Per acabar agraïments i felicitacions.

Felicitar a la organització d’aquesta magnífica cursa, s’han fet moltes coses molt ben fetes, però n’hi ha algunes que segons el meu criteri haureu de millorar, puntualitzar o deixar clar des del primer moment.

Un gran agraïment als i les voluntàries, sense vosaltres aquestes històries no serien el mateix, quan el mateix marrec se t’acosta vuit vegades amb un got de brou, que no et ve de gust, tractant-te de senyor, et treu un somriure per molt cardat que estiguis.

Donar les gràcies a tots els que animàveu pel camí i en especial al Koala’s Team, i els seus avituallaments especials, que bé que es posa la Voll Damm a mitja cursa!!!!

També als que ho heu fet des de casa, amb el telèfon o l’ordinador.

A tots els corredors i corredores, hagueu o no completat la cursa, i un especial agraïment a en Carles Solivera, amb qui he compartit una cursa sensacional, en els bons i mals moments, gràcies!!!!!!

Per acabar a l'equip de suport per ser-hi, sou molt grans pares i Sílvia!!!!! Ja ho trobarem...jejeje

La crònica pròpiament dita ja està acabada, espero no haver-vos cansat massa. Ara em quedarà fer una entrada amb les reflexions al voltant d'aquestes quasi 22 hores de cursa i una altre amb totes les fotos i enllaços diversos.