dimarts, 24 de setembre del 2013

Ultra Cavalls del Vent 2013: bones perspectives #UCV13.

Hola de nou,

Ho deixàvem al Serrat, agafant una mica d’energia a l’avituallament. Només de sortir una pujadeta per anar paint el menjar, son uns tres quilòmetres amb no massa desnivell, però cal dosificar-se. El que queda per endavant és totalment nou per a mi, sense referències, però com que en Carles ho coneix bé em va indicant el que ens anirem trobant.

Després de la pujada, som ben a prop de Cortals, però aquest any el canvi de recorregut ens desvia cap a Bellver, es tracta d’un tram en baixada, amb una petita pujadeta, uns vuit quilòmetres. No tenen massa història, a part d’un parell de talls bonics de córrer, durant la major part del recorregut es transita per pista forestal sense massa dificultat fins arribar al pavelló de Talló. Pel camí trobo en Sergi caminant en plena baixada, penso que deu estar lesionat, però no es tracta d’això, avui no és un bon dia per córrer, ànims nano.

Just abans d’arribar al pavelló em comencen a cridar que em posi la samarreta, resulta que des de l’organització estan molt sensibles i per si les mosques millor no jugar-se-la. Saludo en Juvanteny que ha vingut a veure’ns arribar, i ja veig la meva claca particular. Entro al pavelló després de poc més de 6 hores de cursa, 2 hores abans del previst, massa ràpid potser?, toca control de material, com que ho porto tot cap problema.
Guarnint-me de nou en arribar a Bellver
Foto: Sílvia
Entren la Sílvia i els pares, veuen que estic bé, menjo una mica, no massa, bec, recullo la bossa, em canvio i vaig a preguntar per lo de córrer sense samarreta. El noi de la organització no sap que dir, de fet enlloc del reglament indica que no es pugui, parla amb control i li diuen que no es pot, li dic ok, no hi tornaré. Amb la tonteria ens passem uns 40 minuts a Bellver, ara toca seguir cap a Cortals. M’acomiado de la família, si tot va bé ja ens veurem a Estasen.
Saludant en Juvanteny a la sortida de Bellver
Com que hem dinat fort, decidim no córrer per poder pair bé, així que caminem a un ritme viu. El tram té dues parts ben diferenciades, el primer, d’uns 5 quilòmetres, es fa tot per pista forestal, anem pujant amb una pendent suau, una font que hi ha pel camí ens permet refrescar-nos bé, ja comença a apretar el sol. El segon tram es tracta d’un corriol acabat de desbrossar, la pendent es fa més gran i avancem a menor velocitat, però tot i això estem prou frescos, no en va hem estat descansant una bona estona a Bellver. Finalment en poc menys d’una hora i mitja ens plantem a Cortals, ja portem unes vuit hores i quart.

Fem aturada ràpida, només de cinc minuts, mengem, bevem i carreguem aigua. El tram que ens espera continua pujant i pujant durant uns 5 quilòmetres, a mig camí ens aturem a endrapar una barreta, la sensació de buidor comença a apareixer, toca abaixar el ritme. Arribem al capdamunt de la pujada i ara arribem 3 quilòmetres de puja i baixa, acabant amb una baixada picada que ens deixa Prat d’Aguiló a la vista, però amb un turó malparit al mig. En Carles ja m’havia avisat que aquest tram s’entravessa, tot i que es gaudeix d’una vista espectacular. Hem anat uns 20 minuts més poc a poc del previst, però ara ho podem recuperar.

Per ara arribo fins aquí, ja portem 58 quilòmetres d’aventura en deu hores i quaranta cinc minuts. El següent post: Ultra Cavalls del Vent 2013: rebentant com un campió #UCV13.