dissabte, 8 de juny del 2013

#UTEmmona: Els trams de l'Emmona.

Avui us faré cinc cèntims del que em trobaré a partir de dissabte vinent a les 6 del matí.

Per començar aquest és el mapa del recorregut, amb els avituallaments marcats, això fan 106 km i 8.300 metres de D+.

Aquest és el perfil corresponent al mapa.

I a ara els trams.

Sortirem del Passeig Compte Guifré de Sant Joan de les Abadesses a les 6 del matí, ho farem conjuntament amb els de la marató, que aquest any s'estrena, en direcció al Puig Estela.

Tindrem uns 3,5 km amb poc desnivell per començar a escalfar les cames, compto fer-los a un màxim de 7 min./km.

Just al voltant del 3,5 comença la pujada de veritat, es tracta de superar uns 1.000 metres de desnivell en 5 km, vull agafar-m'ho amb calma i portar un ritme de 14 min./km, així doncs, compto arribar a Puig Estela al voltant de les 7 i mitja del matí.

Un cop coronat el Puig, toca un descens ràpid, uns 850 metres en 5,5 km, per carregar quàdriceps, ritme de 7, seguit de la pujada al coll de Tres Pics, una tram llarg, 10,5 km amb un desnivell d'uns 1.300 positius, pel camí avituallament de Planoles i pista de Tregurà. Tenint en compte aturades i tot, cap a les 11 compto arribar-hi, ritme de 14, com a la pujada a Puig Estela.

Ara toca baixar cap a Coma de Vaca, uns 2,5 km amb 400 negatius, ritme 7 m/km. Seguit de la pujada al Coll de la Marrana, uns 3km amb un desnivell mitjà del 10%, intentaré portar un ritme mitjà del 10 min/km.

Del Coll de la Marrana pujarem a Bastiments, un ascens de 2,5 km amb 600 D+, aquí el ritme ja passarà a 17 el quilòmetre. Així compto coronar Bastiments cap a dos quarts d'una. Un cop a Bastiments comença un tram de carenada, en cas que hi hagi molta neu la previsió és canviar el recorregut, 5 km per coronar Freser, Infern, Fossa del Gegant i arribar a Nou Creus per encarar la baixada a Núria, aquest tram a un ritme de 20 minuts el quilòmetre, amb molta calma.

Per tancar el circuit maratonià, queda la baixada a Núria des de Nou Creus, un descens de 800 metres en uns 4,5 km, molt corrible, però que entre el cansament i la calma, compto fer a 7 el quilòmetre, així arribaria a Núria al voltant de les tres de la tarda, després de quasi 9 hores de cursa, i m'hi aturaria un quartet d'hora a dinar.

Ben alimentat i amb ànims renovats, a pujar el Puigmal, un ascens de 900 metres en 4 quilòmetres, ritme previst de 17, per coronar el cim cap a dos quarts de cinc.

Si tot va bé, tocarà una baixada eterna de 14 km a un ritme previst de 8 el quilòmetre, en dos trams primer 6 km fins a Corral Blanc, on anirà  bé aturar-se 10 minutets per posar la pota a lloc, i 8 més fins a Planoles, on compto fer un bon berenar i canviar-me de cares a la nit, això serà una mica abans de les 7 de la tarda.

Sortiré de Planoles i a pujar per trobar l'avituallament de Coll Pan, 5,5km 900D+, amb la calma de la proximitat de la nit i tenint en compte el cansament, el ritme previst 17 el quilòmetre. D'aquí baixada i fals pla dins a Ribes de Freser, una pèrdua total de 1.000 metres en els 16,5 km a un ritme previst de 9, nit i cansament seran tònica general. Arribada prevista a Ribes 11 de la nit, una aturada per sopar i encarar el tram final.

Per començar la pujada al Taga, 1.100 D+ en només 6,5 km i a negre nit, poden ser un suplici, així que a un ritme de 18 el quilòmetre, compto coronar-lo a la una tocades.

Per acabar uns 17 quilòmetres de baixada fins a tornar a Sant Joan, amb alguna pujadeta, a un ritme de 9 el quilòmetre per arribar al voltant de les 4 a la línia de meta.

Demà em sembla que us parlaré del material.