divendres, 2 de maig del 2014

Una setmana com no recordava...

Després de força temps sense poder gaudir d’una setmana com cal, aquesta ha tocat. De fet, a partir d’avui ha començat oficialment la meva preparació per a l’Emmona, sóc plenament conscient que hi arribaré una mica justet, però el més important serà gaudir el màxim possible del nostre bocí de Pirineu.

Però anem a per la setmana. Per començar el dimarts una sortida ràpida explorant camins per anar del Pla de Campdorà a Campdorà de Dalt, serà una constant els propers mesos amb el canvi de casa. En aquesta ocasió he descobert un parell de camins que queden tallats, els dos baixen cap a la variant de la N-II, i un de molt bonic només de deixar el pla. He pogut certificar que la circular més curta fa poc més de 7 quilòmetres i en menys de 40 minuts es pot fer. Han estat un xic més de 9km amb quasi 230D+.

El dimecres al matí varem pujar a Palau-saverdera, així que vaig aprofitar per deixar l’Ivet amb l’àvia i me’n vaig anar a fer un tomb. En aquest cas, resseguir el circuit curt del Trail Cap de Creus. Sortida des de Roses, enfilant cap al Mas Oliva i seguint amunt cap al Pic de l’Àliga, és un camí que ja coneixia, un cop a dalt de tot, a buscar el Puig Alt, punt més alt de la ruta amb quasi 500 metres d’alçada, el punt central del tram és difícil de seguir, així que el faig com bonament puc. Un cop a dalt, passa exactament el mateix per baixar fins a la pista, costa veure el camí. Un cop a la pista, es creuem i a vorejant la base dels americans per anar a buscar el Puig de Sa Cruïlla. Un cop al cim el recorregut coincideix amb els darrers quilòmetres de la llarga, no se n’hi pot dir marató perquè consta de quasi 45 quilòmetre, baixada a Jòncols, camí de ronda fins a Montjoi, pujada a Pla de Gates i baixada final cap a Roses. Sense fer el recorregut sencer han sortit 23,5km amb 1216D+.

El dijous aprofitant el primer de maig, hem anat a fer una passejada pel camí de ronda en família, érem 4 i mig, m’acompanyaven la Xènia, l’Ia i la Sílvia i duia carregada l’Ivet. Hem sortit a tocar del far de Roses, hem passat per Canyelles i hem arribat fins a l’Almadrava. Un cop allí cerveseta de rigor i a tornar.  Bona matinal en boníssima companyia.

Per tancar la setmana primer entrenament de cares a l’UT Emmona i darrer pel Trail Cap de Creus. Sortida del Pont Major cap al Pla de Campdorà, amunt cap a Campdorà de Dalt, he creuat l’N-II pel pont més al nord, he anat a buscar el tram de corriol de la línia elèctrica, ja comença a estar força tapat per herbes, un cop acabat corriol a la dreta per anar a buscar el començament del camí de Sant Miquel. Per acabar pujada fins a tocar de Montjuïc i avall de nou pel camí de la Decsa. 13km 356D+.

I el cap de setmana molt Trail Cap de Creus, per començar avui mateix passaré a treure el cap a l’entrega de dorsals, demà estaré en un avituallament, on participarà en Josep, i diumenge farem amb en Tapi la cursa llarga.