dilluns, 31 de març del 2014

Tastant el Trail Cap de Creus...

El diumenge estava ben marcat al calendari, tenia una cita amb en Tapi, i qui es volgués afegir, per anar a fer un tomb pel Cap de Creus i resseguir el nou recorregut de la Trail, però abans tocava anar a treballar corrent.

El dissabte a quarts de vuit sonava el despertador, canviar-se i cap a Sant Dalmai, avui havia decidit que tornava a tocar una ruta curta. Sortida cap a Vilablareix, anar a buscar el Mas Aliu creuant pel corriol que ressegueix el Marroch , seguint cap Aiguaviva pel camí de més a la dreta, que em portaria fins a Sant Roc. Un cop a Aiguaviva, pedra Dalmava, volcà de la Crosa per l’esquerra, Sant Dalmai i a la dutxa. 14km 180D+ a bon ritme, avui he tingut bones sensacions. +info

El diumenge la preocupació més gran era no embolicar-se amb el canvi d’hora, un cop controlat això, només era anar a passar-ho bé. Al final només hem estat en Tapi i jo.

A un quart de deu començava la ruta, aquest any la Trail ha canviat de cap a peus, per començar no es puja al pic de l’Àliga, en comptes d’això s’allarga el tram planer del començament anant a buscar el Mas Fumats. Lloc on comença el primer pepino, quilòmetre i mig al 25% amb trams d’agafar-se amb les mans, per anar a trobar una cabana que hi ha al mig de la muntanya. Però no s’acaba aquí, doncs ara ens esperen uns dos quilòmetres llargs de carenada, amb trams de grimpada, que ens portaran fins al castell de Sant Salvador de Verdera. Portem una hora i mitja per fer escassos 8km.

Baixadeta fins a Sant Pere de Rodes, un tram d’enllaç per descansar cames i altre vegada a baixar, un quilòmetre i mig amb més d’un 20% D-, adéu quàdriceps si s’apreta massa, però avui no toca, que anem xino-xano. Arribem a la Selva de Mar i un altre tram d’enllaç fins a Port de la Selva. Aquí torna a canviar del tot el recorregut.

Creuem el poble i ens dirigim fins al capdamunt de tot, bones vistes i avall cap a la Tamariua, una cala nudista que hi ha passat Port de la Selva, si el dia de la cursa fot gaire calor la imatge pot ser còmica. Enfilem un tram de camí de ronda i a desviar-nos amunt, terreny pedregós i mal parit, tot plegat un quilòmetre al 15% fins arribar a la pista. Ara ve el tram menys agrit, dos quilòmetres llargs de pista fins a l’aparcament de Sant Baldiri. Aquí comencem a trobar les primeres bicicletes, avui hi ha una cursa pel Cap de Creus.

Seguim baixant fins a Sant Baldiri i remuntem fins a Mas Vell, on agafem un corriol que puja dret fins a empalmar amb el camí que ens porta a muntanya Negra, dos quilòmetres que ens passem donant pas als ciclistes, nosaltres pugem xino-xano, ells baixen estesos, tant que un s’espinya just a 20 metres, ràpid amunt per veure si s’ha fet mal, no ha estat res. Pel camí avisem a la Sílvia perquè ens passi a recollir per Cadaqués, moltes gràcies pel taxi ;-), no seguirem més que anem justets de temps. Arribem al capdamunt de la muntanya i tant sols ens queda baixar.  26km 1370D+. +info

I fins aquí hem pogut tastar del Trail Marathon d’aquest 2014, però el que hem tastat millora i endureix força el recorregut dels dos primers anys, com a mínim aquests primers quilòmetres. Els trams menys agraïts son el planer inevitable de la Selva de Mar a Port de la Selva i el tram de pista fins a Sant Baldiri. Gran descoberta el corriol que puja amunt de Tamariua cap a Sant Baldiri i encertat el de Mas Vell a muntanya Negra. Bon canvi amb la pujada per Mas Fumats. A veure si podem tornar per tastar de Cadaqués a Roses, encara que això probablement serà el 4 de maig.

Felicitats Klassmark!!!

I nens, apreteu forts les dents que suareu la cansalada.