dilluns, 13 de gener del 2014

Sense raquetes, però amb grampons...

Bon dia,

Al final el cap de setmana va ser una mica diferent de l'esperat, però abans de comenta-lo faré cinc cèntims de dues coses que passaran el dia 15, d'una banda hi haurà el sorteig de places per la UTMB, a veure si tinc sort i em toca plaça per la CCC, també desitjo sort als coneguts i conegudes que s'hi han inscrit!!!!! i a tothom en general. Per l'altra s'obren les inscripcions per a la Zegama-Aizkorri, que es tancaran el 7 de febrer, una cursa que us recomano a aquells que us agrada això de pujar sempre amunt!

Tornem als entrenaments, el dissabte, aprofitant que havia d'acompanyar l'Ia fins a la Universitat per fer un examen, vaig fer una baixada ràpida cap a casa. Van ser només 5 quilòmetres amb poc més de 25 metres de desnivell, pujant fins a la creu de Palau, això si, vaig suar de valent al apretar el màxim.

El diumenge cap a Setcases, la previsió era fer una primera presa de contacte amb les raquetes, però al final va ser una altra cosa. Arribava cap a les nou a lloc, no feia massa bona pinta pel que fa a la quantitat de neu, però tot i així vaig pensar que més amunt hi podria haver més sort, així que vaig carregar tot el material a l'esquena tirant amunt esperant trobar bons tous de neu.

El circuit començava creuant el Ter, just davant dels aparcaments, i amunt pel GR, després de creuar el torrent de Vall-llobre. 500 metres després de sortir deixem el GR i enfilem cap el Sud per un caminet que ens durà a la Cabana de Socarrats, d'aquí en endavant muntanya amunt per pastures amb alguna zona amb quatre arbres. Només a poc més de 100 metres del cim hi ha un tou de neu, en arribar-hi veig que està glaçat, així que avui estrenaré els grampons.

Feia set o vuit mesos que els tenia, veureu el model a la pàgina de material, però encara no els havia pogut estrenar, em vaig sorprendre la rapidesa amb que es posen i treuen, poc més d'un minut per operació. Vaig trobar tres o quatre zones més com aquesta així que ja podeu calcular un quartet d'hora en total. Les sensacions molt bones, no havia de patir on posar el peu doncs tot i ser lleugers i semblar poca cosa, fan la feina que els pertoca, això si, no eren glaceres, només trams de 100 - 150 metres de neu dura amb alguna que altra placa de gel.

Torno on estava, a cent metres del cim grampons a les vambes i continuar amunt. Quasi en arribar al cim he de fer una petita marrada per creuar el pastor elèctric que voreja el Puig, les següents vegades que el creuo simplement m'esmunyo per sota el fil, més ràpid i sense perill. Les vistes son precioses, això si, constato que avui les raquetes es quedaran a la bossa i les hauré carregat per res.

M'aturo a fer unes quantes fotos, més avall les veureu i continuar la ruta cap a Puig Sistra pel cordal que baixa del Costabona, aquí hi trobo un parell de trams amb neu tova, però són tant curts que ni em plantejo posar-me les raquetes. Un xic abans d'arribar-hi, miro el rellotge i constato que vaig tard, així que decideixo baixar pel dret per trobar el GR i baixar cap a Setcases. Al final faig poc més de 8km amb 730D+.
360º Puig de les Agudes
360º Puig de les Agudes
360º Puig de les Agudes
360º Puig de les Agudes
360º Puig de les Agudes
360º Puig de les Agudes
360º Puig de les Agudes
360º Puig de les Agudes
La setmana vinent més, amb el resultat del sorteig de la CCC i la participació a la mitja marató de l'Albera.

Salut!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada