dimarts, 7 de gener del 2014

Aprofitant el bon temps...

Bon dia de nou,

Finalment han acabat les festes, han estat dues setmanes amunt i avall, arribant tard a tot arreu, amb un descontrol horari absolut i unes ganes boges que la normalitat torni a esdevenir el dia a dia, i dic normalitat en comptes de rutina perquè això de la rutina s'ha acabat, si és que mai he estat capaç de seguir-ne cap.

Al final aquest cap de setmana llarg ha donat per una única sortida, això si, amb aquesta m'he posat les botes i hi he acumulat tots els quilòmetres que tenia previst fer, de fet ja tenia ganes de fer una tirada llarga en solitari. Ha estat el diumenge i he aprofitat per buscar els mags pel Cap de Creus, aprofitant que passàvem la nit a Palau-saverdera.

Em llevava cap a tres quarts de vuit del matí, després d'una nit prou plàcida, arreglar-me una mica i a córrer. Sortida en sentit Mas Fumats, un tram d'uns 3km amb una mica de pujada que faig xino-xano per escalfar. Un cop aquí el dilema, pujar a la carena o seguir per la riera de la Trancada, provo el segon camí així que segueixo cap a Roses i gir a l'esquerre per agafar la pista que em va portant per diversos masos. M'embolico una mica fins que enganxo el rec del Mas dels Arbres, on acabo enfilant amunt per anar a trobar l'encreuament del Pení a la carretera de Cadaqués, just al km 43 de les 24 hores del Cap de Creus.

En comptes de seguir per la carretera asfaltada, trobo un camí força ben fresat que em porta al mateix punt però per l'altre costat, seria una bona alternativa per estalviar una estoneta d'asfalt a la ruta de les 24 hores. Un cop recuperat al camí em dirigeixo cap a Puig Alt, enganxo la pista que baixa a Jóncols i a mig camí enfilo la pista que es fa de baixada a la Trail Roses Cap de Creus. Una pista que metres enllà empalma amb un corriol que m'acaba duent a la pista cap a Cadaqués.


Cadaqués des de la pista.
Segueixo fins a Cadaqués aprofitant les dreceres que indica el GR, a l'arribada ja porto la meitat del recorregut i aprofito per fer una petita aturada tècnica per esmorzar una mica. Surto de Cadaqués seguint el GR en sentit Port de la Selva, per començar una important pujada a muntanya negra, és la primera amb cara i ulls del dia, encara estic prou fresc i a estones puc córrer. Un cop a dalt segueixo per la pista avall per anar a trobar l'aparcament de Sant Baldiri, però un xic abans trobo uns indicadors que em duran a una baixada molt dreta que no havia fet encara, paga la pena provar camins de tant en tant.

A Port de la Selva vaig fins a una font que hi ha a la plaça Pol Nadal i Mallol on m'aturo a repostar aigua, ja toca que vaig buit. Decideixo seguir pel GR cap a Sant Pere de Rodes. És una bona pujada amb unes vistes precioses, però entre el cansament i la calor que comença a fer se m'entravessa de mig a mig, es noten els torrons i la manca de quilometratge llarg, ja veig que a Xerta hauré d'apretar fort les dents.
Port de la Selva pujant pel GR.
Un cop a dalt només em queda passar per Sant Elena, baixar fins a Mas Ventós, acostar-me fins a Sant Onofre i avall fins a Palau-saverdera, per completar la primera marató de 2014, amb quasi 1.800D+.

Serra de Verdera amb Sant Onofre i
el Castell de Sant Salvador.
Apa doncs, per ara això és tot.

Salut i torrons!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada