dilluns, 9 de juny del 2014

Més descans de l'esperat...


Bon dia,

Aquesta ha estat una setmana de recuperació, amb pocs quilòmetres. Tot comença el dilluns, al migdia no estic del tot fi i em quedo a casa a descansar, després de notar-me massa tapat el diumenge és el més recomanable. Al vespre encara estic pitjor que al migdia, em poso el termòmetre i com era d’esperar una mica de febre, sóc el darrer que cau a casa. Així que antigripal i descans.

El dimarts estic molt millor, però cal fer net del tot, decideixo agafar-me el dia de descans total, a part és l’aniversari de la Sílvia i he d’acabar de fer quatre compres, per preparar un bon soparet, o com a mínim intentar-ho. Crec que me’n vaig sortir.

El dimecres sembla que estic del tot recuperat, decideixo anar a fer un tomb, això si, en planer. Surto de Pont Major, baixo cap a Pedret, creuo el pont cap a Sant Ponç, recta eterna de Sarrià i cap a Pont Major altre vegada. No arriba a 7km sense desnivell, prou bon ritme, bones sensacions, però no estic del tot recuperat, tocarà descansar una mica més aquesta setmana.

Així doncs, tant dimecres, com dijous i fins i tot divendres decideixo no sortir i quedar-me a casa als migdies, les ganes hi son, però ja arribarà el cap de setmana.

El dissabte a Palau-saverdera és el dia de pujar a Sant Onofre, ens llevem d’hora, no és novetat que el bitxo es desperti aviat. I a dos quarts de deu comencem a enfilar amunt. És la primera sortida a muntanya del bitxo i estrenarà la seva Salewa Koala. Li encanta, ben enlairada, ho pot xafardejar tot, però tot i així es queda adormida a mitja pujada.
El bitxo a punt de marxa...
Foto: Sílvia
En 40 minuts ens plantem a dalt, després dels quasi des quilòmetres amb 300D+, amb una calor que espanta. He suat més que pujant a tot gas. Ens hi quedem una estoneta mentre la gent va preparant les taules per dinar. De baixada més del mateix, el bitxo s’adorm senyal que li ha agradat l’experiència.
Vista des de Sant Onofre
I diumenge darrera tirada llarga abans de l’Emmona, tenia la necessitat de fer cim al Balandrau i aquesta vegada ho he aconseguit. A les sis sonava el despertador, carretera i manta fins a Riber, aturada tècnica per esmorzar i cap a la Daió, pel camí recullo un nano que vol fer el Puigmal des de Queralbs i l’acosto. A dos quarts tocats comença la ruta, vaig amb el GPS i el track gravat, però després de dos intents ja em conec el camí.

Només de sortir em trobo una grata sorpresa, un ramader ha deixat anar un vedell a la muntanya, la bestiola només té dos dies i ja va trempat corriol amunt de quatre grapes, i nosaltres tardem mig any a gatejar, buff si que en som de maldestres. Segueixo fins arribar al nucli de Serra i ja comença la pujada eterna fins al Balandrau. Em noto recuperat del dimarts i en dues hores i cinc minuts em planto al capdamunt, constatant que el primer dia em vaig quedar a no res del cim.

Segueixo fent la carena est de Coma de Vaca, passant pels Tres Pics, i baixo al seu coll, on començo a veure el marcatge de l’UT Emmona, estic temptat de seguir-lo, però decideixo seguir amunt cap al Puig de la Coma, d’aquí a la Collada del Catllar, Puig de les Borregues i finalment anar a trobar el Coll de la Coma de l’Orri on m’aturo a menjar un momentet.
Coma de Vaca
El recorregut continua pujant al Gra de Fajol, baixant al Coll de la Marrana, Bastiments, etc..., però decideixo baixar cap a la vall que fot molta calda i vaig justet d’aigua. Enfilo pel dret fins a trobar-me de nou amb les marques de l’Emmona, déu n’hi do quina pujadeta ens espera fins a la Marrana. La Vall de Coma de Vaca està preciosa, el desgel ho ha deixat tot verd, l’aigua crua pel mig del camí en molts moments, arribo al refugi, carrego una mica d’aigua i a seguir cap a Daió.

Per començar una petita pujadeta i després baixa que baixaràs per un terreny no molt adient per fotre-li llesca, a la segona regirada de turmell afluixo una mica, no tinc pressa. Finalment després de cinc horetes i quart, poc més de 26km i uns 2.000D+ arribo al cotxe.

Ha estat una bona ruta, però he constat que no estic, ni molt menys, en el meu millor moment de forma, això vol dir que a l’Emmona patiré de valent.

La setmana vinent descans que dissabte tocarà apretar les dents.

Salut i convicció!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada