dilluns, 1 de juliol del 2013

Camí de Sant Jaume Girona - Palau-Saverdera…Part II: de Pontós a la piscina...


Bon dia,


Ara comença el patiment, surto de Pontós, que el sol ja pica de debò, i enfilo cap a Creixell, en principi han de ser tres quilòmetres de no res, però em despisto, el rellotge s’ha fos i no m’avisa, arribo a un trencant i el camí queda tallat, em foto entre bardisses i trobo per on passar, però no em quadra, hi ha corriols i son dels macos, tinc clar que no és per aquí, però trobo marques grogues que m’indiquen que és camí, així que les vaig seguint, segur que em duran a alguna banda.

Efectivament després d’una estoneta de corriols, vaig a parar a una pista, d’aquí a una zona boscosa, creuo un rierol, camps que em permeten veure un poble i finalment arribo a la girola d’accés a Borrassà, buff, jo havia d’anar a Creixell. Total que creuo la carretera per un túnel i aprofito per mirar el cartell indicador, apareix Creixell, així que cap allà.

Com que no tinc la més remota idea d’on és el camí pregunto en arribar al poble, intenten indicar-me i vaig per on em diuen, al cap de poc em trobo un cartell del camí. Em poso a riure per no plorar, el cartell indicador assenyala com anar cap a Pontós, uns 3 km, per un costat he arribat bé, però a l’altre m’indica que he d’anar a Borrassà, així que he reculat uns dos quilòmetres, què hi farem no diuen que més quilòmetres més  diversió, doncs unes quantes tasses.

Enfilo cap a Borrassà, ara el sol no apreta, directament desfà. Primer un carril bici, torno a passar pel mateix túnel d’abans i cap a Borrassà. Arribo a la plaça Major i per no cagar-la de nou em miro a consciència el cartell indicador del camí, sortir per les escoles, una mica d’asfalt, camí de terra i a seguir.

Creuo l’AP7 veient el peatge de Figueres i deixo Sant Llogaia a la dreta, arribo a un cartell i m’indica que la següent aturada és Figueres. Però primer he de creuar tot Vilafant, així que a fer uns tres quilòmetres d’asfalt, porlant i mosaic, un cop a Figueres me’n vaig cap a la Rambla a seure en un banc i menjar una mica.

Després de descansar 10 minutets, cap a Vilabertran, darrer tram que no conec. Però aquesta vegada se on para, així que enfilo cap al nord. Vaig a buscar l’N-260 cap a Llançà i a punt d’arribar-hi em desvio a l’esquerre per anar a buscar els camps. Encerto, era d’esperar, passo per sota del cinturó de ronda i enfilo cap a Vilabertran sense massa problemes. D’aquí en endavant ja ho he fet, però el sol cada vegada apreta més i més, per molt que em nodreixi i hidrati, tiro poc, molt poc, la benzina s’evapora.

Deixo enrere Vilabertran i em dirigeixo a Peralada, és un tram odiós quasi per complert d’asfalt, sense gaire ombres, d’aquí en endavant no n’hi gaires així és la plana de l’Empordà, creuo la Muga, una mica més d’asfalt i puc veure com estan instal·lant l’escenari pels concerts al Castell. Em foto un gel i a seguir, que ja no queda res.

Agafo una pista a la dreta de la girola d’accés venint de l’N260, la segueixo durant uns tres quilòmetres de puja i baixa, son suaus però amb lo fos que vaig i la calor que fot semblen inabastables. Arribo a l’N260 i la creuo per un pont, em queda un quilòmetre per carretera fins al Marzà.

Menjo una mica més, bec tanta aigua com puc i reomplo els bidons, la següent parada és Sant Esteve de Pedret, primer una mica d’asfalt, la part alt empordanesa del camí n’és ple, i ja enganxem un camí de carros cap a l’església. Un cop allà una mica d’ombra tot fent-la petar amb un parell de nois de Saragossa que estan fent el camí en sentit contrari, han sortit aquest matí de Port de la Selva.

Segueixo que es va fent tard, ara cap a Vilajuïga, un camí de terra ara ja toca combinar la cursa amb el caminar, no tiro massa, però no queda massa. Arribo a Vilajuïga i de pet cap a Pau, el camí passa paral·lel a la carretera de Roses. M’aturo a tornar a carregar d’aigua, m’he polit un litre en poc més de 5 quilòmetres.

Darrer tram, de Pau a Palau-saverdera, son 3 o 4 quilòmetres que he fet mil vegades, però avui costen més que cap altre dia. Un darrer esforç i arribo a la piscina de Palau-saverdera, on m’espera la Sílvia i una gerra de cervesa per recuperar líquids.

Han estat uns 75 quilòmetres poc més de 600 metres de desnivell en unes 8 hores i 40 minuts. He passat amb un gel, dues barretes i quatre o cinc litres d’aigua. M’he perdut tres o quatre vegades, el 310XT no m’ha acabat de convèncer, esperava que la bateria tardés més a fondre’s, he de revisar les opcions de navegació, hauré de valorar el perquè. Cada cop estic més content amb les Mantra, m’han anat fantàsticament bé. La bossa d’hidratació fantàstica. Portar roba per pluja un pes innecessari.

Muscularment vaig acabar molt bé, el cos s’acaba acostumant a la distància i en acabar serveixo per alguna cosa més que estirar-me al sofà, això si, llevar-se tant d’hora fa que la son venci abans.

Faré una barreja entre el track del Garmin i els que he dibuixat amb el Google Earth, els revisaré i penjaré la ruta correcte a wikiloc, crec que surtiran uns 67 o 68 quilòmetres així que en vaig fer 7 o 8 de més, ara deixeu-me una mica de temps.

Si voleu veure el recorregut més proper a la realitat que vaig fer el podeu veure a l’Strava, en quatre parts, els tres de Google Earth hores incorrectes.

Apa, això és tot per ara...

Salut i remullades!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada