dilluns, 1 de juliol del 2013

Camí de Sant Jaume Girona - Palau-Saverdera…Part I: Fins a Pontós


Bon dia,

La sorpresa del dissabte era fer el camí de Sant Jaume des de Girona fins a Palau-Saverdera d’una tirada, bé amb algun descans pel camí, no ens enganyarem pas.

El divendres ja ho vaig deixar tot a punt i vaig aconseguir quedar dormit vora les dotze de la nit, no em quedaven massa hores per endavant. A tres quarts de quatre començava a martellejar. Vestir-se, menjar i beure una mica i a començar l’aventura.

Poc abans de 2/4 de 5 de la matinada començava a córrer. La sortida de Girona es fa per Pedret enfilant cap a Sarrià, passant per Pont Major. Al final de Pont es creua el riu i es travessa Sarrià pel carrer Major en sentit Figueres. Un cop creuat toca engegar el frontal, deixem l’asfalt i comença la terra.

El dia va trucant a les portes i poc a poc es pot veure com el cel canviar el blau fosc per un groc vermellós que en unes hores passarà a un blau molt més clar i intens. El camí em porta a Medinyà, bé a l’altre banda de l’autopista, aquí hi ha una bifurcació i decideixo fer el camí que conec, així que cap a Cervià de Ter.

Una estona seguint l’autopista, mentre m’acosto a una arbreda. Abans d’entrar-hi creuo un petit rierol, per sort fa dies que no plou, recordo que la darrera vegada que hi havia passat no vaig tenir més remei que mullar-me els peus, i avui no és el més aconsellable. Ja és força clar, però no ve de dos minuts de seguir amb el llum. Creuo l’arbreda i em planto a Cervià.

Ja és totalment clar, em trec el frontal i l’endresso. Creu el poble i em dirigeixo per una carretera secundaria cap a Sant Jordi Desvalls, un quilòmetre llarg desprès de deixar el poble, a l’alçada d’un petit nucli, trenco a l’esquerre i a completar una pujadeta curta però intensa, 30% de desnivell. Un cop a dalt, agafar aire a un ritme més suau i a seguir el camí cap a Viladasens. Per ara tot son pistes amples de terra sense massa pedra o trams d’asfalt, el tram fins aquí no divergeix massa.

El tram de Viladasens a Orriols és força feixuc, comença amb un parell de quilòmetres d’asfalt que es fan avorrits. Després ja s’entra altre vegada a pista, un descens per anar a creuar l’autopista i pujadeta fins al poble. El sol comença a saludar, però encara no fa calor. D’Orriols toca anar cap a Bàscara, primer es baixa per creuar l’N2, i es fa pel mig, ni pont ni túnel, a esquivar cotxes. Després es puja fins a trobar la carretera de l’Escala i a partir d’aquí un tram que no conec, així que intento tirar de GPS, però no acaba d’anar a l’hora. Per sort em trobo unes senyores que justament surten a passejar i m’indiquen el camí, tot i això m’acabo perdent un parell de vegades havent de recular i finalment fer un tall de la recta que porta al poble.

Un cop a Bàscara es creua fins trobar el pont, aquí per evitar aquest pont trenco a l’esquerra i passo per una zona molt bonica amb rentadors, canaleres d’aigua artificials, etc...però al final he de recular doncs no tinc més remei que creuar el riu pel pont de Bàscara per arribar a Pontós.

Un cop creuat el pont el camí transcórrer entre l’N2 i la línia del TAV fins que creua aquest segon per sota. Una mica de pista fins arribar a una urbanització a les afores, i finalment Pontós. Ja porto més de 35 quilòmetres i toca aturar-se a menjar amb una mica de cara i ulls, així que faig una aturada llarga.

Fins aquí la primera part, la segona aviat...

Salut i camins!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada