divendres, 5 d’abril del 2013

Material: @SauconySpain Xodus Progrid 3.0


Bon dia de nou,

Aquesta setmana vaig a post per dia, moltes coses a explicar. Ara toca parlar-vos de les darreres vambes que han caigut a les meves mans, les Saucony Xodus Progrid 3.0.

Saucony Xodus Progrid 3.0
Foto: Imatge d'Internet
Porto pocs dies amb elles, però ja els ho fotut una mica de tralla, sobretot destaquen dues sortides de més de 50km, així que toca fer resum de sensacions.

Presa de contacte
Com tot el material que compro pels meus peus destaquen per gaudir d’una forma molt ample. El teixit exterior, allò al que li diuen upper, és molt adaptable, a primer cop d’ull fa la sensació que poden transpirar força bé i alhora ser resistents.

Pel que fa al cordat, la casa s’ha decantat per uns cordons plans, tot i que una mica massa llargs pel meu gust, per reduir el pes, i incorpora una bosseta a la llengua de la sabatilla per guardar-los i evitar sorpreses amb les branques que ens podem trobar per la muntanya, la gran majoria de les vambes de muntanya ja disposen d’ella, tot i que els cal una petita millora, no acaba de tancar bé, haurien de posar-hi una goma que subjecti una mica més.

La sola VIBRAM fa molt i molt bona pinta per agafar-se a tot arreu, en tots els comentaris que havia trobat només en canten glories.

La lleugeresa no és el seu fort, però tot i això tampoc son un mort, no son unes voladores, però s’adapten a un perfil com el meu el d’un corredor de llargues distancies en moltes hores, o sigui més senglar que llebre.

Sobre el terreny
Al començament la petjada és nota una mica dura, però això és cosa de la novetat, doncs en terrenys compactes els tacos de goma es deformen més del que pot semblar a primera vista i permeten córrer sense tenir la sensació de flotabilitat que aparentment presenten.

Als terrenys més tous es claven raonablement bé per no ser una vamba específica, tot i això es nota el perfil del terrenys, en terrenys on domina la pedra eviten notar-la en excés, un punt mig que costa de trobar, però que pel meu gust han clavat.

En pendent ascendent pronunciat s’agafen força bé al terra, la única pega inicialment que vaig patir, és que em provocava un fregament excessiu a la zona alta del taló dret, en la darrera sortida, les 24 hores del Cap de Creus he aconseguit evitar-ho apretant una mica més els cordons i fent que la vamba es mogui molt menys al córrer o en aquest cas caminar amunt molt vertical, hauré d’acostumar-me anar ben falcat.

En baixades empinades el poc “drop” que té i estar acostumat a aterrar amb l’avantpeu em dona una seguretat molt alta, cap problema a les puntes dels dits. En les baixades per pista van de meravella, i no carreguen en excés.

No els agrada massa l’aigua, com a quasi cap vamba, cal anar amb compte a les superfícies dures i mullades, pedres i branques, això si, tenen una capacitat increïble per evacuar l’aigua, ho vaig comprovar després de creuar cinc vegades el mateix rierol, al cap de mitja horeta ja estaven seques.

En pla es defensen prou bé, encara que al ser d’un pes entremig no destaquen per permetre grans ritmes, en el meu cas tampoc hi acostumen a ser.

Segons la distància
No son la millor elecció per tirades curtes, doncs hi ha material més adient per curses on impera la velocitat per sobre la resistència si el circuit no és extremadament exigent.

On realment m’han agradat és en llargues distàncies, m’han anat molt bé per les plantes dels peus i les puntes dels dits, que no han patit gens. A Cap de Creus després de 87 quilòmetres cap dolor, cap llaga, cap morat, una meravella.

Durabilitat
Per ser exactes només porto 170 km en cursa i uns 30 caminant, total 200 km, però exteriorment estan com el segon dia, és inevitable que es noti que s’han fer servir, m’he trobat moltes branques i espines amb ganes de gresca, tot i que s’han submergit unes quantes vegades a l’aigua per creuar rierols tampoc es nota massa.

La sola tampoc ha patit massa, conservant tots els tacos pràcticament com sortits de fàbrica, segurament és un dels punts més forts de la vamba.

Resum
És una vamba que es pot fer servir tranquil·lament a les sortides curtes del dia a dia, però on les aprofitarem realment és per aguantar tirades de la llarga distància.

Una gran compra qualitat/preu.

Creant el rierol de Valleta
Foto: Oriol Batista
Les volia reservar per Emmona, però no descarto que primer volin entre volcans a La Palma, ja veurem.

Apa, en breu més opinions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada