dilluns, 25 de novembre del 2013

3a Cursa de les Pedreres

Logotip del Parc de les Pedreres.
Font: lespedreres.blogspot.com
Després d'un parell de dies pendent d'altres coses, el diumenge tocava esbargir-se una mica. Darrera competició de la temporada, si el que faig es pot considerar competir, doncs sempre intento passar-ho el més bé possible.

Es tractava d'una cursa al costat de casa, la sortida a les 10 del matí des dels Jardins Fora Muralles, al peu de l'imponent muralla de Girona al barri de les Pedreres. Podria dir que avui toca fer una mica el hàmster resseguint camins que estic acostumat a fer setmana si, setmana també.

Així doncs despertador a 3/4 de 9, un cafetonet i cap a buscar el dorsal, la Sílvia vindrà més tard per fer les fotos de rigor. Només d'arribar coneguts i més coneguts, molts organitzant el sarau, Josep, Jordi, Miquel, Sergi, Joël, Xevi, etc...

Vaig a buscar el dorsal i en sortint em trobo amb en Tapi, comentem la jugada. Poc després arriba en Josep, va a buscar el dorsal i a escalfar una mica. Jo continuo fent-la petar, però al final ens decidim a anar a fer la volta amb en Tapi, ens va bé per veure que el circuit varia en la seva recta final, passem per la muralla.

A punt per sortir, amb en Tapi, en Josep, la Jess i en Joël.
Foto: Tapi
La primera intenció era agafar-m'ho amb calma, com que sortim en pujada, cap a torre Gironella, en general anem al ralentí, però com que tinc bones sensacions apreto una mica. Seguim pujant per Caputxins per anar a buscar la zona del Calvari, i la seva baixadeta cap a Sant Daniel. Aquí anem trobant caminaires que han sortit abans d'hora per arribar a temps d'esmorzar.

Un cop a Sant Daniel enfilem cap a la font dels Lleons passant per Can Sirvent, encara hi ha una mica d'aigua a les rieres de les darreres pluges. Abans d'encarar el camí de les Dones, fem una mica de desnivell extra amb la pujadeta que hi ha a la dreta passada la font.

Quan arribo aquí em toca baixar una mica el ritme, es nota que ahir només varem sopar una teula de xocolata i aquest matí no he esmorzat, per poder fer el tram sense problemes. Tot i això puc seguir el ritme dels que van més a prop i arribar a l'avituallament, dalt del corriol embardissat, ben enganxat. A l'avituallament faig un glop de cola, que no comptava haver de fer.

Sortint de l'avituallament, un darrer esforç en pujada precedeix una baixada fins creuar la variant. Encarem el darrer tram de pujada seriosa, primer al polvorí per les trialeres i després de la volta al pirulí una més dura que se m'entravessa una mica, ja li ho dic a en Josep que jo estic acostumat al ritme d'ultra i no a aquests esprints de 12km.

Un cop a dalt recupero una mica l'esma a la baixada, abans d'encarar el repetjó fins a dalt de Caputxins, just on haig d'advertir al que duc al davant que ha de girar o es perdrà. Ara seguim cap a torre Alfons XII, baixem per la ferradura i cap a la muralla, entrant per l'accés que va a parar a la plaça Sant Domenec.

Encarant la recta final
Foto: Magda Navarra

Un breu esprint esquivant algun turista sorprès, fre de ma per evitar maldecaps a les escales i darrera pujadeta fins als jardins. Com que els tres que anem junts veiem que arribem per sota de l'hora no acabem d'apretar, ni esprintem ni res de d'això. A l'arribada m'hi esperen la Sílvia i els pares per fer-me un retrat, en Sergi m'anuncia pel micro fent passar vergonya.

Fent el pallasso a l'arribada.
Foto: Sílvia
Al final 12 km amb 250D+, que crec que han estat una mica més, en 59 minuts i 46 segons, a deu minuts del primer, avui ha guanyat en Rabionet en homes i l'Eugenia Miró en dones. Gens acostumat a córrer a aquest ritme he quedat molt content.

A l'arribada un bon entrepà, finalment esmorzo, i una cervesa sense alcohol, no n'hi havia de cap altre classe, ja ho compenso en arribar a casa amb una Voll.

Felicitar a organització, voluntaris i voluntàries, corredors i corredores, i a tothom en general. Felicitar als Intrèkkids, tots hem assolit les expectatives, i destacar a la Jess que ha quedat tercera de la seva categoria, un bon fitxatge d'en Josep. jejejeje.

Gràcies a la Sílvia i als pares com sempre per les fotos, les segones a veure si les veig algun dia.

Aquí van unes fotos amb companys de curses.

Amb els Intrèkkids Tapi i Josep.
Foto: Sílvia
Amb els Tapi i Xevi.

Amb en Joël.
La següent gresca segon assalt dels cims de Girona, la pujada als Àngels, però això serà dijous al vespre. Abans nocturneta el dimecres i alguna altre cosa caurà.