divendres, 29 de març del 2013

Countdown 11.1: posant la pota a punt per a Cap de Creus...


Bon dia,

Per poder comentar la cursa a fons, aquesta setmana la penjaré en dues parts, primer us explicaré els entrenaments preparatoris per la cursa, o sigui aquest post, en principi sortides curtes de dilluns a dijous, amb el dimarts doblat, i descans el divendres, la segona part les 24 hores del Cap de Creus.

Començo el dilluns amb una sortida d’11km 340D+ per les Pedreres i Sant Daniel, intento buscar pujades curtes però intenses, combinat amb trams corribles i alguna baixada picada, m’acaba sortint una mica trencacames. Interessant per començar la setmana.

Al vespre em passo per Esports Nabes, fa dies que em ronda pel cap comprar-me una bossa nova. La Salomon XT Advanced 12 litres que tinc va de conya, però amb la mica d’experiència que he agafat en llarga distància, tranquil·litat que encara em queda molt per aprendre, he arribat a la conclusió que per les 24 hores del Cap de Creus i Transvulcania és massa grossa, per Emmona ideal, així que vaig a buscar la petitona de 5 litres. Li han arribat els models nous, però com que encara li’n queda una de vella talla mini me la deixa a bon preu i a mi em va de perles.

El dimarts al migdia toca provar-la en una sortida curta, faig un puja i baixa al Camí de les Dones, 10,5km 340D+. Ja coneixia les bondats de la 12, però la 5 és una mica més petita (a part he agafat la S i s’agafa com si fos una paparra), pesa molt menys, així que quasi ni me n’adono que la porto a sobre, ara em falta provar-la amb una mica de pes extra, vull dir amb els bidons fins dalt, algun gel, paravents, frontal, etc...això serà al Cap de Creus, però de moment molt content.

Al vespre com que no n’he fet prou la nocturna amb els Intrèkkids, avui amb en Josep i sota una fina pluja. Fem una pujada fins a l’Olivet d’en Salgueda per un desviament que transcorre a la dreta del camí clàssic dels Àngels, és el primer cop que el fem de pujada i ens despistem en un punt, però acabem trobant el bon camí. La baixada la fem pel Camí de les Dones, uns 12Km 400D+.

Després de descansar una mic el dimecres, dijous faig una sortida d’exploració. Surto de Palau, pujo a Sant Onofre, d’aquí a Mas Ventós i llavors agafo el camí cap a Llançà per roca Miralles amb la intenció de trobar el camí que baixa a La Vall de la Santa Creu, però em passo quasi una hora donant voltes entre bardisses per acabar fent mitja volta i retornar al camí, veient el trac al mapa em vaig avançar a l’hora d’agafar el camí el proper dia serà. En tornant a Mas Ventós enfilo el camí de Coll de Mosquit, trenco cap a Santa Elena i després acabo d’arribar fins a Sant Pere de Rodes. Un cop allà dubto entre pujar al Castell o fer mitja volta, com que avui ja m’he embolicat prou torno cap a Palau desfent camí xino-xano, al final 18km 880D+. Destacar que el test clàssic, la pujada a Sant Onofre, l’he feta en menys de vint minuts, així que estic tranquil per dissabte.

Divendres comptava descansar del tot, però al final fem una pujada ràpida a Sant Onofre amb la Sílvia, menys de 29 minuts, i baixem molt xino-xano.

I com dirien els romans “Alea iacta est”.

Salut i muntanya!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada