dilluns, 11 de març del 2013

Countdown 14: córrer SI, festa TAMBÉ...


Bon dia amigues i amics,

Aquesta setmana toquen sortides d’uns 15km dia si, dia també, si les faig per les Gavarres impliquen una hora i mitja llarga i això al migdia vol dir anar de cul, així que per anar més relaxat he decidit anar-me’n algun dia al carrilet, encara que això no vol dir fotre-li menys estella.

Ara, l’estrella de la setmana és la sortida Intrèkkida del divendres, en aquest cas la cursa és nocturna i en comptes d’anar a la muntanya ens n’anem de bars, correbars Intrèkkid, cal carregar la pota d’Ordi i destil·lats per funcionar millor.

Començo el dilluns, encara amb la pota no del tot recuperada de dissabte, fent-ne 15 amb 150D+, a 4:40 més ràpid del que m’havia proposat, no n’aprenc. Jo volia anar a pasturar pel pla, el ben anomenat “trotar de garrí”, error, he aguantat encara no dos quilòmetres d’escalfament a un ritme suau, d’aquí en endavant he forçat una mica més.

A part, no em puc conformar en fer la ruta clàssica del carrilet, no, busco variants per matxacar-me amb una mica més de desnivell, arrels, pedres, fang i tot tipus d’entrebancs, les pobretes Mizuno d’asfalt no queden del tot contentes amb el meu mal cap, em falta una mica de seny. Algú sap on el puc trobar???

Vista l’experiència de dilluns, el dimarts me’n vaig directament a les Gavarres, dos dies seguits al carrilet és de febles, com que ha plogut em calço les SpeedCross i a buscar pujades enfangades, més que fang trobo uns quants rierols, havent de fer salts d’un parell de metres per no fotre els peus en remull fins més amunt del turmell. Els números: 17km 565D+, m’ho he passat tant bé entre aigua i fang, que quasi arribo tard a la feina i tot.

Dimecres tinc planificada una sessió doble, una estoneta al migdia pel carrilet, aquesta vegada intentant fer bondat, i nocturna amb els Intrèkkids si el temps acompanya, aquesta segona ja toca fa molts dies que no coincidíem.

Al migdia amb tanta pluja com hi ha hagut al matí em ve de gust anar-me’n a fer una volta per Galligants, així que pujo pel camí de les dones amb una petita variant, trobo una ruta alternativa amb un corriol de pujada molt ben parit, baixo pel polvorí fent el circuit de “cros” que està en prou bon estat, si normalment hi ha aigua avui sembla una riera però s’hi pot córrer, i tornada per la muralla, el 60% de la sortida trepitjant basses, he ben netejat les Sensor.

Al vespre ja no plou i en Josep s’anima a fer un tomb. Per evitar problemes agafem la pista cap a Sant Miquel, al pla la fem petar, però a la que comença a pujar boca tancada i prémer les dents, es noten els quilòmetres acumulats a les cames. En comptes d’acabar de pujar ens desviem cap a Puig Estela, l’Olivet i tornada pel Camí de les Dones. Una bona sortida, tot i que no plou, tant el Camí de les Dones com el riu Galligants encara van plens d’aigua, la seva remor ens fa l’efecte que estiguem al mig dels Pirineus quan quasi estem a tocar de Girona.

Com que el dijous tinc patxanga de futbol sala, me l’agafo de descans, ja sortiré a voltar-la divendres.

Ara toca un petit incís, per explicar la següent sortida, la de divendres, ja m’he decidit per les noves bambes, per Transvulcania les Sensor arribaran just, compto que arribin amb 6 o 700 quilòmetres i no li’n quedaran massa per començar a fer mal, per Zegama tinc clar que les SpeedCross son la millor elecció sempre hi ha humitat per allà dalt i els disseny dels tocs és l’ideal, així que havia de buscar-ne unes per l’UT Emmona.

He anat descartant models, per començar la nova línia d’Asics, la Fuji, molt més estrata de forma, me les ha fet descartar  totalment.

Pel que fa a Salomon cap de les Sense m’han fet peça per això i les S-lab menys, la forma de la planta m’ha anat sempre malament, la seria XA és massa rígida per córrer, ideal per caminat.

La següent opció La Sportiva Raptor, molt bones crítiques, però a l’estiu se’t pot coure el peu, molt poc transpirables, a part tenen un problema a la punta del peu, s’obren amb una facilitat brutal.

Les següents en caure les Brooks Cascadia, tot i tenir molts números i molt bones crítiques, la paraula Vibram les ha fet enrere.

Al final dues opcions New Balance Leadville 1210 i Saucony Xodus.

Després de donar-li força voltes, i deixar-me aconsellar per en Toti Bes, d’Esports Nabes, moltíssimes gràcies, les escollides son les Saucony Xodus 3.

Saucony Xodus 3.0
Foto: irunfar.com
Les New Balence fan molt bona pinta, però són tant i tant noves que no hi ha ningú que les hagi provat i això fa tirar enrere, a part el dibuix de la sola de la Xodus em fa pensar que té millor adherència.

Tot això ha estat mastegat durant unes tres o quatre setmanes i just el dijous al vespre vaig decidir-me, és per això que el divendres tinc clar què em posaré als peus per anar-la a voltar, cal provar el material!!!!

Bones sensacions en aquesta primera sortida, 12km 308D+ fent la pujada al Calvari, la pujada d’abans de la Font dels Lleons i tornant per la font del Ferro, la petjada és una mica dura, em recorda a la XA-Pro de Salomon, tot i això es nota el perfil del terrenys, val a dir que no he fet cap tram excessivament pedregós, on m’he sentit pijor és en pla, però he de tenir en compte que estic mal acostumat a les Asics, tant les Trabuco com les Sensor. En baixada el poc “drop” que té i estar acostumat a aterrar amb l’avantpeu em dona una seguretat molt alta, cap problema a les puntes dels dits, la única pega és que m’ha agreujat la llaga que em vaig fer ahir al taló dret.

Al vespre sopar Intrèkkids, amb en Josep, en Peio, en Pere i en Txema, hem anat al Celler de l’Adroher a Caner d’Adri, un bon tiberi i baixada a Girona per fer una copeta.

Hem aprofitat per posar data a la sortida senderista de l’estiu, aquest any toca la travessa Cavalls del Vent, que protenem fer en dues etapes el darrer cap de setmana d’Agost.

Per tancar la setmana, diumenge caminada per Palau, pujant a Sant Onofre i baixant pel camí del Mas Ventós, acompanyat de l’Ia, la Xènia i la Sílvia.

La setmana vinent sortides curtes entre setmana, pas per FMG i darrera tirada llarga, intentaré fer la segona part de les 24 hores el diumenge al matí, seran uns 50 kms amb 2000D+, ja us explicaré.

Salut i muntanya!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada