dilluns, 11 de febrer del 2013

Raquetada a Setcases...


Bon dia a totes i tots,

Aquesta ha estat una setmana força reeixida, al final he pogut estrenar les raquetes, he quedat molt content de l’experiència però també sóc plenament conscient que patiré molt a Núria. Però millor començo pel començament i us explico la setmana.

La setmana comença amb una sortida llarga per les Gavarres, tot aprofitant que venen a revisar el gas a casa i he de sortir abans de la feina. Al final acabo fent una mitja (21,1km) amb 750 D+. Pujada a Torre Alfons XII, baixada fins a Galligants, pujada empinada per tornar a baixar i anar a buscar el camí de les Dones, d’aquí a Puig Estela i Sant Miquel i rabent cap a Girona. Al vespre, per estovar les cames unes piscines relaxants, la millor manera de deixar les cames a punt per dimarts.

El migdia bicicleta, una sortida curta fins a Medinyà combinant camí amb asfalt, surten 23km i 150 D+. Al vespre nocturna amb els Intrèkkids, al final amb en Josep decidim anar cap a Cassà pel carrilet per variar una mica, ens anem engrescant i acabem fent 21,2km amb 190 D+, una bona sortida.

El dimecres m’agafo el migdia amb molta calma, tot i això pateixo una caiguda a la baixada del Calvari, una sortida ràpida de 10km i 300 D+ explorant nous caminets per les Gavarres, bones descobertes.

El dijous toca agafar la bici i anar fins a Cassà on he quedat amb en Quim. A l’anada cap problema, però tota la tornada, que és en baixada, bufa un fort vent de cares que em fa anar molt més lent del normal, tot i això puc arribar a casa sense problemes després de 26km i 200D+.

La setmana la tanco el dissabte amb una sortida amb raquetes, l’estrena!!!!

Em llevo d’hora i a les vuit ja soc de camí cap a Vallter, al passar Setcases, m’avisen que calen cadenes els darrers 5km. Com que no tinc ganes d’estar més estona a la carretera que a la neu, acabo deixant el cotxe a l’aparcament de Setcases i enfilo el GR11 camí de Molló, veient que hi ha força raquetaires que l’enfilen.

El camí puja força dret, el primer quilòmetre he de treure’m un parell de cops les raquetes per manca de neu, però en entrar al bosc, després de deixar la pista, tot canvia i la neu és l’absolut dominador del paisatge. Després d’uns tres quilòmetres de pujada pel GR11, el deixo i agafo una pista, no em pregunteu on sóc, doncs no en tinc ni idea.

És la primera vegada que faig aquest circuit i no tenia previst de fer-lo, tot i la neu, la pista és fàcil de seguir i el paisatge és fantàstic. Tot i això el vent fa que de tant en tant la pista queda sense neu i les raquetes es queixen.

Després d’uns cinc quilòmetres més arribo a un tancat metàl·lic, en no conèixer el que em puc trobar decideixo fer mitja volta, per no arribar massa tard. Després de recular el primer quilòmetre, em trobo amb una parella que em diuen que la ruta és circular i que no he de tenir cap problema, així que mitja volta i gas.

Un parell de quilòmetres més enllà d’on he girat abans, em trobo amb l’indicador del camí de la transhumància i m’indica que queden 14km per tornar a Setcases, tinc la sensació que es farà molt llarg. Sort del paisatge que és espectacular.

Segueixo uns 5km per la pista i arribo a un indicador que marca un camí cap a Setcases, la única indicació son uns puntets grocs, que estan pensats per veure de pujada i jo estic baixant, però bé ja ens en sortirem.

El camí baixa força dret, i després de perdre’m un parell de vegades arribo a la creu de Setcases sense massa problemes. Toca descalçar-se i fer el darrer tall amb les raquetes a la mà, que ja han quedat prou ratllades per ser el primer dia.

Molt bona experiència, ara tocarà trobar un altre dia per poder repetir abans de la cursa de Núria.

Això és tot per ara.

Salut i amunt!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada