dimarts, 17 de juliol del 2012

Unes quantes hores per sobre els 2000...

Hola amigues i amics,

Primer de tot donar-vos les gràcies per arribar a les 1000 visites al bloc, amb una mitjana aproximada de 40 lectures per escrit...sou uns seguidors molt fidels, això em dona coratge per continuar escrivint les meves aventures...

També, com haureu vist he començat amb la valoració de material...com que de mica en mica el vaig canviant, crec interessant de donar la meva opinió...espero que a algú li pugui servir per alguna cosa...

Després de patir el que no està escrit, decideixo agafar-me el dilluns de descans...sempre va bé recuperar una mica...per compensar, el dimarts faig dues sessions, al matí de muntanya, intentant fer força desnivells i a la tarda una sessió pel carrilet, acompanyat per la Sílvia...la del matí es fa insofrible...la calor d’aquests migdies és inaguantable...però cal entrenar una mica per mantenir la forma...a la tarda, ja amb una temperatura més suau, una sessió de recuperació a un ritme tranquil...en aquesta darrera sessió noto unes molèsties a la part superior de la tíbia, això fa que decideixi un canvi en la planificació de la setmana, a partir d’avui només bicicleta per evitar els impactes fins al dissabte...

Així doncs dimecres al migdia faig una ruta combinant terra i asfalt...m’acosto fins a l’Olivet d’en Salgueda per Galligants, i baixo per la carretera dels Àngels, no tinc ganes de baixar per corriols...un cop a baix m’acosto al carrilet i pujo a la Creu de Palau per darrere Montilivi...una bonica ruta, fot calor però es pot suportar millor a sobre la bici que corrent...

La següent sortida dijous al vespre, després de treballar...en aquesta ocasió toca reconeixement d’un tram del camí de Sant Jaume...surto de Girona i m’acosto fins a Viladasens...a l’anada és difícil seguir el camí, en molts trencants no hi ha indicat el sentit que cal prendre...l’únic avantatge és que fa lleugera baixada...a la tornada puc seguir-lo perfectament...decideixo que un dia d’aquests tocarà fer un Palau – Girona en bici per fer el reconeixement total de la ruta, abans de fer-la a l’inrevés corrent...

Aquest és un repte que fa dies que em ronda pel cap, resseguir el camí de Sant Jaume des de Girona fins a Palau...espero poder-lo fer un dia d’aquest mes d’agost, abans de fer el Carros de Foc amb els Intrèkkids...son uns 80 km, que els faré en autosuficiència...per sort hi ha força pobles pel camí on podré avituallar-me...tan de líquids, fins i tot una cerveseta a mig camí podrà caure, com de sòlids, no faré com en Super Paco que fa les ultres de bistec en bistec, però alguna cosa per acompanyar no hi faltarà...

El cap de setmana toca ruta pel Pirineu...amb en Josep anem a Vallter per fer una ruta de preparació del Carros...sortim del refugi d’Ull de Ter, ens enfilem al Coll de la Marrana, d’aquí tirem a munt cap a Bastiments...en una horeta ens plantem a dalt de tot de Bastiments, i comencem a carenar, fem el Pic de Freser, després el de l’Infern, seguim tot contemplant els estanys de Carançà cap al Coll de la Vaca, passant pel Pic Inferior i Superior...passem pel coll de Carançà, Pic de la Fossa del Gegant i finalment arribem al Coll de Noucreus, on després d’unes dues hores i mitja, enganxem la baixada cap al Santuari de Nuria...hem estat carenant una horeta i mitja en tot moment per sobre els 2700 metres per fer uns cinc quilòmetres, amb unes vistes espectaculars...hem anat seguint el track del GPS, però tot i això hem perdut el camí alguna vegada...què hi farem, no tenim pressa...
Perfil de la sortida
La baixada de més de cinc quilòmetres s’agraeix, és de bon córrer, fins ara en prou feines ho hem pogut fer, les cames no es carreguen i de tant ens aturem a fer-la petar amb algun que altre caminaire, tothom pregunta si ens preparem per fer l’Olla...un cop al Santuari toca menjar una mica, entre una cosa i l’altre ens hi estem una mitja hora llarga...aprofitem per veure com ho estan preparant tot per l’Olla de Núria, que es disputa el diumenge (destacar que l’ha acabat guanyant en Marc Pinsach en 2 hores i 17 minuts, quin màquina)...la tornada cap a Vallter la fem pel camí dels enginyers...una ruta molt bonica, amb algun tram força tècnic, que havíem fet amb en Pere i en Peio un temps enrere, però la boira no ens permet gaudir del paisatge...

Tot i que és força corrible, el cansament acumulat i el fet de no veure més enllà de quatre metres, ens fa anar molt xino-xano...d’aquesta manera evitem fer-nos mal...un cop al refugi de Coma de Vaca, una petita aturada i a continuar...enfilem per la vall per tornar a trobar el coll de la Marrana...el primer tram és força suau, però al final ens trobem amb una rampa més d’un 25 per cent  de desnivell mitjà, una absoluta bogeria...

Un cop al coll només queda una baixadeta curta fins a l’aparcament, passant un moment pel refugi, i cap a casa...bones sensacions, un matí ben aprofitat, llàstima que ens hem perdut algunes vistes...

La propera setmana una miqueta més...