dilluns, 9 de juliol del 2012

Material: Salomon XT Advanced Skin S-lab 12


Bon dia,

L’altre dia a la UTAM vaig portar una motxilla d’hidratació nova, la vella era massa petita i a la que hi posava un parell de coses ja semblava un botifarró més que una bossa...eren 60 quilòmetres en autosuficiència, tocava anar carregat, i volia veure si em podia servir per fer el Carros a l’agost i sobretot la Cavalls del Vent del setembre...

Els primers quilòmetres cap problema, no notava cap molèstia, però cap al km 30 vaig començar a notar que hi havia massa fricció a l’espatlla dreta...uns quants quilòmetres després unes punxades a l’esquena...se m’estava clavant alguna cosa, però no era així, la rigidesa de la bossa m’estava torturant passa rere passa...

Resultat tocava buscar un producte millor i finalment m’he decidit per la XT Advanced Skin S-lab 12, en endavant XTAS12, de Salomon, a qui sigui el o la responsable dels noms de l’empresa francesa si llueix, o el preu dels seus productes van en funció de la longitud del mateix...jejeje...
Salomon XT Advanced Skin S-lab 12
Salomon XT Advanced Skin S-lab 12 

A primer cop d’ull fa molt bona pinta...la secció principal és molt espaiosa i pot redissenyar-se al gust gràcies a una cremallera en forma d’U, en funció de l’us que en farem, permeten disposar de dos compartiments mitjans o un de sol més gran...ara, no us penseu que és el barret d’en Doraemon, no hi cap tot, però deu ni do...pots carregar un parell de bidons a la part frontal...un colló i mig d’espai en butxaques laterals i frontals per a guardar-hi gels i drogues varies imprescindibles en curses de llarga distància...la bossa d’hidratació d’1,5 litres de capacitat, força fàcil de reomplir en cursa i sobretot molt senzilla de rentar, incorpora una funda aïllant i protectora, es pot separar el tub, és totalment estanca...incorpora xiulet i manta d'emergència... sistema per guardar els bastons, que no provaré fins a finals d’agost...en resum una bona joguina...
Salomon XT Advanced Skin S-lab 12
Butxaques i més butxaques...
La primera prova la vaig fer en una ruta curta de 10 quilòmetres...no hi portava gran cosa, però normalment surto amb un bidonet i no se on posar les claus, la cartera, els telèfons, etc...així que normalment bidó, claus i a córrer...aquesta vegada cap problema tot a la bossa...no vaig notar cap fricció ni moviment aparent...tampoc vaig suar més del compte durant l’entrenament per culpa de la bossa...vaig fer servir un bidó en comptes de la bossa d’hidratació, així que no puc opinar sobre la capacitat de mantenir la temperatura del líquid...un bon començament...

La segona prova ja amb una mica més de distància...uns vint quilòmetres, aquesta vegada sense bidó, fent servir la bossa que incorporava...amb una mica més de pes que el dia anterior...el sistema per mantenir la temperatura de l’aigua no és la panacea, però manté la temperatura força més estona que les bosses que he provat fins al moment...l’augment de pes no han provocat cap fricció ni punxades...continuo content, però falta la darrera prova...

La prova definitiva...el dissabte vaig participar a la Kilian’s Classik, 46 quilòmetres amb quasi 2500 metres de desnivell positiu...vaig estar-hi unes 7 hores i 40 minuts...en resum que la XTAS12 patiria una bona prova de foc...la bossa anava força plena, com que la cursa es disputava a 2000 metres d’alçada mitjana, al bell mig dels Pirineus, portava roba d’abric per possibles canvis de temps...la bossa d’hidratació plena fins dalt...gels, llaminadures, barretes, etc...dos telèfons i documentació...en total un pes aproximat de 4 quilos extres, una mica més que a la UTAM...el resultat, vaig trobar a faltar un protector pel clatell, me’l vaig ben cremar...fora conyes, en prou feines notava el pes, la bossa s’adapta tant bé que quasi ni es mou...quan tocava reomplir el sistema és molt millor que el de tap de rosca...l’accés a les mil i una butxaques va ser senzill...vaig quedar molt i molt content...
Salomon XT Advanced Skin S-lab 12
A l'arribada de la Kilian's Classik
Un producte altament recomanable, tot i l’elevat preu...en el meu cas, els objectius cada cop son de curses més llargues, crec que ràpidament amortitzaré la inversió...la següent cosa a tenir en compte serà la seva durabilitat, però compto que serà molt llarga...

Això és tot, per ara...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada