dilluns, 15 de desembre del 2014

Sants Metges, Sant Miquel i Rocacorba (Cims de Girona)...

Bon dia,

Després de l’Ardenya i aprofitant el cap de setmana llarg, tres dies de descans.

Tot i això el dimarts varem fer una sortida especial en família per celebrar el primer aniversari del bitxo, ens en varem anar a la neu, ara, no us penseu pas que varem carregar esquis o raquetes, això encara no toca, la germana de la Sílvia ens va deixar un trineu i vam acostar-nos a Vallter a passejar el bitxo amb ell. Al final, tenint en compte el fort vent del dia, varem decidir aturar-nos a Setcases a fer el “bateig”. Primer varem passejar amb els peus per la neu i li va fer gràcia això d’enfonsar-se, però a la que la varem posar al trineu la cara li va canviar, no les tenia totes, però aguantava estoicament fins que en fer una mitja volta va desequilibrar-se i va tastar la neu amb la ma nua, no li va fer gens de gràcia i es va acabar el passeig. Hi tornarem un altre dia, això si, quan sigui una mica més gran.

Per recuperar una mica, el dimecres al migdia vaig decidir-me a fer una mica de pla, agafar el camí de Sant Jaume i anar cap a Medinyà, la cosa havia de ser a ritme suau, però no n’aprenc i anava força accelerat, a més a més, en arribar al trencant per pujar a Sants Metges, no em vaig poder resistir a fer un parell de quilòmetres al 10 per cent fins a l’església, acostament fins al poblat ibèric, pas pel castell i descoberta d’un corriol de baixada. Bona sortida, amb millors sensacions a l’abductor dolorit de dissabte, cap molestia.

Dijous es celebrava el dia Internacional de les Muntanyes, això volia dir acostar-se a algun cim emblemàtic de Girona.
Al migdia varem quedar amb en Tapi per fer un Sant Miquel ràpid. Varem sortir de plaça Catalunya i varem escalfar una mica tot pujant pel carrer de la força, un cop a Galligants cap a la font del Bisbe pel camí paral·lel al riu i un cop a les monges a seguir el camí més ràpid de pujada agafant totes les dreceres. Un cop a dalt de la torre del castell, la vista fantàstica, Pirineus nevats, serra de Verdera, golf de Roses, les medes, ho veiem tot. De baixada per pista i anar fent, amb una trobada amb en Martí.
Al vespre la darrera cita del Cims de Girona, la pujada a Rocacorba fent de corredor escombra.
A un quart de vuit arribava al pavelló, canviar-se i indicar a la gent que havia d’anar cap a la sortida, uns dos quilòmetres més amunt. Havia comptat que en un quartet d’hora curt s’hi arribava, però no era ben ve així. Quan el rellotge indicava que mancaven uns 15 minuts, vaig avisar que o ens hi posàvem a no arribaven i els quatre corredors que quedàvem varem enfilar amunt sense estressar-nos massa. Al final els dos quilòmetres es varen convertir en dos sis cents i els quartet d’hora en vint minuts. A mig camí la Meritxell, una de les que apretava per arribar a temps, em va dir tira que no pujo, vaig anar fent, sempre amb un ull al clatell per si seguia i així va ser. Passàvem per la línia de sortida amb uns tres minuts de retard, però cap problema, el més important era participar.

Els primers dos quilòmetres planers els varem fer plegats, tot fent petar una mica la xerrada, bé ja em va advertir que no xerraria massa o caminaríem molt, li vaig dir que no es preocupes que tancar té aquestes coses i es fa per gust, tot i això poc a poc els frontals del davant cada cop eren més a prop. Al punt on s’agafa el corriol en Gerard i la Cristina anaven guiant els corredors cap amunt, en arribar-hi els vaig dir que ja podien enretirar el control que els darrers havien passat. Varem comentar la jugada un moment i a seguir amunt. Amb la Meritxell varem anar seguint i en un tres i no res atrapava el primer dels frontals, va seguir amunt i ens varem acomiadar, en arribar a dalt havia arribat cinc minuts abans i avançat a quatre corredors, enhorabona.
A mig camí.
Foto: Oriol Batista
Quedaven un parell de quilòmetres mal comptats, dels poc més de tres del corriol de pujada, i força desnivell, així que córrer poc i caminar molt, en aquestes ens varem trobar el trio de les fotos, l’Uri, l’Abel i un tercer que no coneixia, aturada per fer-la petar jo amunt i ells avall a agafar lloc per sopar. Els que havíen acabat començaven a anar avall, al primer li vaig preguntar qui havia guanyat, la resposta jo. Jajajajaja. Entre el frontal i la roba d’abric no el vaig conèixer, lo vaig preguntat d’acord i qui ets, Jaume Cornellà, el vaig felicitar i vaig seguir amunt prenent cura no se’m despistessin al trencant final. Mentre anar saludant a tots els coneguts que baixaven, en Josep entre ells, molt content amb el temps obtingut. Cada cop quedaven menys corbes per l’objectiu, i en un xic més d’una hora hi varem arribar, avui 119 participants d’un total de 202 entre els tres dies, un gran èxit.

A dalt, en Josep i en Carles varen començar a recollir el campament per baixar ràpid, tot desmarcant, i anar a sopar, en Llorenç i en Raül posant els darrers gots i desmuntant l’avituallament i l’Adrià traient a més córrer el sistema de cronometratge. Jo a seguir els darrers no fos cas que hi hagués algun contratemps. Val a dir que al ritme que varem fer el primer quilòmetre era impossible, els vaig haver d’avisar que el sopar era a les 10 i que el pavelló encara ens el tancarien, varen apretar una mica més, però no massa, què hi farem, un cop sortits del corriol i a la pista vaig pensar, som sis, hi ha un cotxe, ritme baix, cap perill de fer-se mal, i si és així fàcil accés, arribarem a quarts de quinze al pavelló. Total que els vaig comentar, apreto una mica i compteu que arribaré al pavelló abans que vosaltres, dit i fet, gas i avall.

Dutxa ràpida i a sopar a La Sala, bones converses, moltes rialles i regals per a tothom. Felicitar a tots els que vareu participar en alguna de les tres curses, menció especial per Eugenia Miró, Estefania Gómez i Laura Pou, així com per Jaume Cornellà, David Coma i Adrià Canimas. Felicitar a la organització que fa possible una activitat com aquesta, que any rere any compta amb més i més participació.
El sopar a la Sala de cant d'Adri.
Foto: Klassmark
Trobareu tota la informació de cims de Girona a http://www.esportsnabes.com/ca, feu-hi un cop d'ull.

La resta de la setmana descans, que també cal poder gaudir de la família.


Salut i amunt!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada