dimarts, 21 d’octubre del 2014

Tastant l'entorn dels Monegros

Bon dia,

La setmana va començar amb un parell de dies de descans, a casa encara estàvem un xic enfeinats, i em va anar prou bé. El dimecres em tocava viatjar per feina, així que visita indispensable a wikiloc per buscar rutes, aquesta vegada prop de Saragossa, en vaig trobar unes quantes amb La Puebla de Alfindén, a les portes dels Monegros, com a punt de partida, així que hi vaig buscar l’hotel.

A primera hora del dimecres sortia de Pont Major amb la intenció de fer una ruta abans d’anar a treballar, després d’unes quatre horetes de cotxe. Em vaig decidir per una de llarga, el punt de sortida a 500 metres de l’hotel, creuar l’autopista per sota i a enfilar corriols. Al començament les clàssiques muntanyetes pedregoses i trencacames amb Alfajarín com a objectiu, és un terreny interessant puja i baixes constants que et treuen l’alè, com a curiositat el recorregut passava per sota el toro que es veu des de l’autopista, per continuar cap a una ermita propera. Un cop a l’ermita el terreny canvia, primer una pista emporlanada en baixada que em porta a una pista forestal que ja no deixaré en uns 20 quilòmetres. Em va anar bé fer una tirada llarga, però massa pista pel meu gust sota una calorassa empipadora.

L’endemà abans de dinar vaig decidir-me per una altre ruta, aquesta vegada més curteta en previsió de menjar molta pista. Vaig fer un parell de turons molt ben parits, el primer “camp a través”, però el que em va agradar de debò va ser el segon, una pujada empinada com una mala cosa després d’un seguit de puja i baixes, la resta molta pista i alguna retallada pel dret per estalviar-la. Dos entrenaments diferents, per trencar amb la monotonia habitual.

El divendres tornada cap a casa, però en arribar vaig anar a voltar-la una cosa curta i ràpida. Sortida cap al pla de Campdorà per pujar fins a l’església, seguint cap a Torre Bonica, pujada a Montjuïc i baixada cap a Pont Major, una bona manera d’estirar les cames després de quasi 400 quilòmetres de carretera.

El diumenge vaig anar a veure la sortida i l’evolució de la cursa del carrer Nou, l’ambient impressionant, com sempre en les clàssiques de la ciutat. Felicitar els Intrèkkids participants, en Txema preparant-se per la Beobia amb un temps impressionant i en Josep amb un gran temps aguantant la forma per la CMG.

El cap de setmana descans que l’any encara no s’ha acabat i cal guardar la pota pel que ve. Per començar el repte Montigalà Esports Nabes-Wikiloc, una ruta directe de Sant Daniel al cim del Montigalà, continuant amb la III Cursa de Muntanya de la Ratafia de l’Olímpic Farners i tancaré amb la tercera edició dels Cims de Girona, després de descartar la 4a edició de la cursa de les Pedreres per problemes d'agenda.

Salut i canya!!!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada